Livet som arbetslös

Idag har jag mått illa, jävligt illa. Blev lite väl mycket sprit igår...
Lite för mycket...

Övernattade i min goda väns föräldrars säng och vaknade självklart sjukt tidigt. Sådär omänskligt tidigt som jag aldrig kan vakna annars, när jag måste upp för att passa en tandläkartid eller masa mig till skola/jobb. Men visst, lördagsmornar är som gjorda för att man ska vakna av svagt illamående klockan 7.

Senare under dagen så fick jag skjuts till en vän där hon och en till vän chillade framför tv:n. Jag var så bakis att jag knappt orkade yttra ett ord.

En av vännerna berättar om de få sakerna hon minns av gårdagen och säger:"...Aaa, och sen så kom det någon jävla idiot och spillde ut Emmas öl..."

Jag svarar kvickt: "Det var jag som spillde ut Emmas öl..."
Efter en mikrosekunds tystnad utbrister vi alla i asgarv. Den jävla idioten garvandes högst.

Insåg att jag måste fylla min vardag med något annat än fyllehäng och bakishäng. Jag ska nu försöka gå över till arbetsnarkomani från arbetslös melankoli. Lagom passar inte så bra in på mig. Tyvärr... I landet lagom och falukorv smälter jag inte in. Eller jo, det gör jag, fast bara utåt. Inte inåt. Inuti så skriker jag av panik och vill härifrån och det ska jag, snart. Måste!

Tack och hej bajspastej.

Kommentarer
Postat av: Mallanbrallan

Illa, Yv, illa. ;]

2008-08-05 @ 20:51:40
URL: http://torbjoernsdotter.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0